Emekli subay ve eski parlamenter Tevfik Diker, Fethullah Gülen'in yurt dışında açtığı okullarla büyük hizmet verdiğini söyledi. Diker'e göre, Fethullah Gülen eğitime verdiği önemle Ata'nın izinde.
DIKER'IN YAPTIGI ONEMLI TESBITLER!..
"Cumhuriyetimizin Kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ******, Cumhuriyetin ilanıyla başlayan ve Ulusumuzu çağdaş dünyanın evrensel değerleriyle buluşturmayı amaçlayan çok yönlü girişiminde Türkçe’nin yalınlaştırılmasına, dilimizin gerçek kimliğine kavuşturulmasına ve yabancı sözcüklerden arındırılmasına büyük önem vermiştir.
Yüce ******, dilimizin başka dillerin etkisinden kurtarılması yönünde bugün de şükranla andığımız, öngörülü çalışmalarda bulunmuştur.
1. 12 Temmuz 1932 tarihinde Türk Dil Kurumu'nu kısa adıyla TDK'yı kurmuştur.
2. 01 Kasım 1928 tarihinde kabul edilmiş olan Latin alfabesi kökenli Türk Alfabesi'nin ortaya çıkmasını sağlamıştır.
3. 1937 yılında Fransızca’ dan çevirisi olan ve bu günkü Türkçe Geometri terimlerinin hepsini içerisinde barındıran eseri olan " Geometri" adlı kitabı yazmıştır
****** ve Milli Eğitim:
“ ******, büyük bir asker, büyük bir devlet adamı ve diplomat olduğu kadar, eğitim alanında da milletimizin çağ değiştirmesini, atılım yapmasını sağlayan büyük bir önderdir.
******'ün Millî Eğitim konusuna gösterdiği ilgi ve bu konuda ileri sürdüğü görüşler incelendiği zaman, bu konuya adeta bir eğitim düşünürü gibi eğildiği, konunun bütün yönleriyle çok yakından ilgilendiği, çevresine Millî Eğitimin önemini anlatmak için her fırsatı değerlendirdiği, Millî Eğitimde göz önünde tutulması gerekli amaç ve ilkeleri açıklığa kavuşturduğu görülür.
****** eğitim alanındaki yenileşmenin önderidir.
******'ün gözünde, Türk Millî Mücadelesi, sırf askerî mahiyette, düşmanı vatan topraklarından kovmayı tek amaç bilen bir hareket değildi.
Askerî alanda kazanılacak zafer, millî kurtuluşun ilk şartı idi.
Fakat zaferden sonra yapılacak işler, bağımsızlık savaşı kadar önemliydi.
Savaş sürerken bile, ******, savaş sonrasının sorunlarına hazırlanıyor, bu arada Millî Eğitim konusuna da eğiliyordu.” Denilmektedir.Kaynak Meb.gov.tr
****** Milliyetçiliği:
“ 1924 Anayasası'nın 88. maddesinde ve ****** İlkelerinde de belirtilmiş olan, din ve ırk ayrımı gözetmeksizin,ulus tanımını dil, kültür ve siyasi birliktelik gibi değerlere dayandıran milliyetperverlik anlayışı.[1]
Fransız İhtilali'ni takip eden yüzyıl boyunca Avrupa'da imparatorluklar bir bir bölünmüş yada yıkılmış yerlerine ardı sıra milli devletler kurulmuştu.
Osmanlı Devleti de bundan nasibini almış, Balkan devletleri isyanlar çıkararak bağımsız yeni milli devletler haline gelmişti.
Batılı devletlerin baskısıyla Osmanlı Devleti karşısında savaşta mağlup olduğu zamanlarda bile topraklarını genişleten Yunanistan, Sevr Anlaşması sonrasında bu sefer de 1915 yılında Anadolu'nun işgaline başlamıştı.
Osmanlı aydınları Tanzimattan sonra Osmanlı milliyetçiliğini savundular, bazıları ümmetçiliğe yöneldi ancak aynı ümmetten olan Arap kavimleri de dış kışkırtmaların da etkisiyle Osmanlı Devleti'nden ve birbirlerinden bağımsız devletlere bölündüler. Dünya Türkçülüğü'nü savunan Turancılık fikri de İttihat ve Terakki partisi mensuplarınca benimsenmiş milliyetçilik akımlarından biriydi. Enver Paşa bu hayal ile Tacikistan’ da öldü.
****** bu akımlardan hiçbirine değer vermedi ve daha sonradan 1982 Anayasası'nda ****** Milliyetçiliği olarak isimlendirilen ******çü Milliyetçi görüşü ortaya koydu.[2]” denilmektedir. Kaynak vikipedi özgür ansiklopedi
F. Gülen Hocaefendi, ******’ ün yolunda mı?
Kaynaklardaki ****** ve Milli Eğitim ve ****** Milliyetçiliği ile ******’ ün Türk Dili konularındaki yaptıklarına bakınca; 115 ülkede Türk Okulları açan Fethullah Gülen Hocaefendi’ yi terazinin hangi kefesine koymalı?
Bu durum ile ilgili sağlıklı bir değerlendirme yapabilmek için bazı soruları gündeme taşıyacağım.
*Hocaefendi’ nin okullarında yabancı çocuklara Türkçe öğretilmiyor mu?
*Buradaki öğrenciler Türkiye’yi öğrenmiyorlar mı?
*Bu okulların açıldığı ülkelerdeki devletlerin istihbarat birimleri kurulduğu ilk günden itibaren okulları yakında izlemiyorlar mı?
Atalarımızın sözlerine göre eğri oturalım doğru konuşalım ve yiğidi öldürelim ama hakkını da verelim.
*Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Cumhuriyetin kurulduğu günden bu yana tüm imkanlarını seferber ederek kaç ülkede kaç okul açtı ve Türkçe ile Türkiye’ yi yabancı öğrencilere öğretti?
*******çü Düşünce Derneği (ADD) hangi ülkede Türkçe ve Türkiye öğretilen okul açtı?
Güneş balçıkla sıvanmaz
Olaylara sadece at gözlüğüyle bakmayalım.
Fethullah Gülen Hocaefendi’ nin okullarına bakarak Hocaefendi, ******’ ün yolunda dersem yanlış yapmam herhalde.
Hocaefendi’ ye bu okullar için Türkiye olarak şükran sunmaktan başka ne yapabiliriz.
Tu kaka yapmak, dışlamak, karalamak, ötekileştirmek en kolay şey.
Allah aşkına bazı odakların ekmeğine yağ sürmeyelim.
Ülkemizin değerlerini yok etmeyelim.
Nazım Hikmet’e, Ahmet Kaya’ya gösterilen tolerans ve kucaklayan anlayış önemlidir.
Fethullah Gülen Hocaefendi’den ülkenin bölünmez bütünlüğü, kalkınması, demokratikleşmesi ve kardeş kavgasının sona ermesi için nasıl istifade edilir?
Bu soruya cevap aramalıyız.
Bir kişisel değerlendirmemle son noktayı koymak istiyorum.
Bu değerlendirmemi okuyan bazı sözde ve gardırop ******çüleri hemen ayağa kalkacaklar; “ ******’ e ihanet ediyorsun” diyecekler. Ne derlerse desinler umurumda bile değil.,
Ben inandığımı yazıyorum ve yazmaya devam edeceğim.
İnanıyorum bir gün gelecek gardırop ******çüleri ******çülük adına Mustafa Kemal’ i de gerici yapacaklar.
Hocaefendi, ****** zamanında yaşasaydı ******’ ün yanından hiç ayırmadığı ilk dostlarından olurdu."